Sabtu hari tu kan..kan..nesa kan..menang pertandingan lah! wohooo..x sangka btul! Awalnye nesa niat nak isi masa lapang je, sebab Sabtu lepas memang tak ada apa2 plan. So, why not. Kisahnye? we'll get to that, but 1st, jom tengok masa hari pertandingan tu. Nesa sorang je bawak 'official photographer' merangkap bestfriend nesa. haha. Nasib baik menang, tak la segan amik gambar banyak2. xD
Hari tu masa jalan2, nesa ternampak poster pertandingan ni. Pastu terus pegi amik borang. Ah, lupe pulak nak bagitau, pertandingan ni namanye Design My Shoe. Kena lukis, kaler or buat apa sajalah untuk cantikkan kasut kanvas kosong ni. Beberapa hari sebelum pertandingan tu nesa pun buat la research sikit2 pasal canvas shoes painting, sebab tak pernah pulak lukis atas kasut. Research pasal material ape nak gune untuk lukis...design..colour..etc. So the best material untuk lukis ialah fabric pen, paint pen pun boleh, warna akrilik dan ada yg cakap sharpie pun ok.
Ini la kasut yg nesa lukis.. Ada 22 orang yg sertai, dan nesa sorang je Malay girl kat situ. Mula2 rase macam, alamak segannya, nak buat ape ni, boleh menang ke..tapi macam ish lupekan, bukan ke nak have fun je. why so serious..ngehehe :} Rasanye kasut nesa menang sebab nesa sorang je yang jahit butang dan manik pada kasut. Sebab kalau nak kira drawing, ramai lagi yg cantik2. Siap dengan tone warna semua..pehh!
Tq ena :)
Nasib nesa memang baik hari tu. Syukur sangat! And know what? sejak menang hari tu, ada orang tanya boleh tak lukis kat kasut i, ada lagi tak kasut macam tu. Ehem2, i'm thinking business! Ka-ching! ;D